Тема :Урок- квест «Пошуки
мовної таємниці у країні Знань» Закріплення вивчених частин мови . 4 клас.
Автор Деканенко Ірина Олександрівна
Мета: активізовувати розумову діяльність ; формувати
стійкий інтерес учнів до навчального матеріалу; розвивати універсальні
форми розумової діяльності (аналіз, синтез, індукція, порівняння, систематизація
тощо); виховувати колективізм.
Обладнання: картки із завданнями ,ілюстрації транспорту та квитків.
Організація класу.
-Шкільний мелодійний дзвінок
Покликав
усіх на урок.
Тож не
будемо гаяти часу
І полинемо
разом із класом
В чарівну
країну Знань.
Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація
навчальної діяльності.
- Сьогодні на уроці
ми поговоримо про нашу рідну українську
мову, відкриємо її найбільшу таємницю.
- "Мова - це не
просто спосiб спiлкування, а щось бiльш значуще. Мова - це всi глибиннi пласти духовного життя народу, його
iсторична пам'ять,
найцiннiше надбання вiкiв, мова - це ще й музика, мелодика, фарби, буття,
сучасна, художня, iнтелектуальна
i мисленнєва дiяльнiсть народу."
Олесь
Гончар
- Але у кожної мови є
одна таємниця ,яку не всі знають.
- Діти , а ви любите таємниці?
- Я хочу вам запропонувати розгадати одну з них. Вона ховається у країні з
невідомою назвою. Ми вирушаємо у подорож по містам цієї країни . До першого
міста ми маємо відправитись на автобусі, але в нас немає квитків на нього. Ми
зможемо їх отримати розшифрувавши назву
країни в яку ми вирушаємо.
Завдання 1.
Кожна цифра означає порядковий номер букви в алфавіті.
24 1
22 23 11 18
11 17 19
3 11
(Частини мови)
- Молодці ви розгадали назву цієї
країни. За це ми отримуємо квиток на автобус.
-Перше місто ,яке ми відвідаємо
називається Іменник.
Тож сідаємо в автобус і вирушаємо у
подорож.
-Ось ми і приїхали . Мешканці цього міста погодились дати
нам першу підказку, якщо ми виконаємо їхнє завдання.
Завдання 2.
Складіть як можна більше іменників ,використовуючи букви
одного великого слова.
Контраргумент
(нота , емо , метр,кора , тигр , метро,рота , гот , ром,гумка , таро(карти),
Тимур,ера
, карта , ректор,ретро , ритм , грунт,мак , грак , рагу,рута , рима, мука,морг , мир , кум,курка , Рим, кит)
-За це завдання ми отримуємо перше
слово підказку, і квиток на теплохід , щоб відправитись до наступного міста.
люди
- А ось і наш
теплохід , тож рушимо далі.
- Наша наступна
зупинка – місто Прикметник.
-Яке ж завдання
приготували для нас мешканці цього
міста?
Завдання 3.
З поданих іменників потрібно утворити прикметники.
холод вітер
залізо поле
жито мороз
зима
город
-
За
виконане завдання мешканці міста надали нам ще одну підказку і подарували
квиток на поїзд до наступного міста.
поки
-Ось і наш поїзд, їдемо до іншого міста.
-
Ми
приїхали до міста Дієслово. І для нас
вже готове нове завдання.
Завдання 4.
Доберіть антоніми до поданих дієслів.
● знаходити (губити);
● множити (ділити);● заборонити (дозволити);● густіти (рідіти);● смутити (веселити);● шити (пороти);● мирити (сварити);● виключати (включати);● віднімати (додавати);● падати (вставати). полудень; чверть години; дюжина.
-За це завдання ми отримали ще одну
підказку.
Мова
-
До наступного міста потрапити буде важко тому, що воно
оточене лісом. Тому дістатися його можна тільки
на велосипеді. А щоб кожен з вас отримав велосипед треба придумати красиві, поширені речення зі словом «велосипед».
-Кожен з вас отримав велосипед , отож
поїхали далі.
-Ось і наступне місто Числівник. Що ж
приготували мешканці цього міста?
Завдання 5.
Замініть
подані слова числівниками й запишіть їх:
півроку;
-Ми виконали і це завдання . Беремо підказку і рухаємося далі.
розмовляють
-
Наступне
місто знаходиться поруч , тому дістанемось його пішки.
-
Ось
і місто Займенник і нове завдання.
Завдання 6.
«Відгадай
займенник»
На аркуші написані речення з пропущеними в них
займенниками. Вставте займенники. І щоб
отримати квиток на літак до наступного
міста , визначте особу пропущених займенників.
1. ...люблю свою Батьківщину.
2. ...знаєш, яка велика рідна Україна?
3. ...люблю читати книжки.
-Ми швидко впорались отримали ще одну підказку
живе
і квиток на літак.
-
Отже
полетіли!
-
І
ось нарешті останнє місто Прислівник. І останнє завдання.
Завдання 7.
Запишіть п'ять прислівників, що відповідають на питання як?, і п'ять
прислівників, що відповідають на питання коли?
-
Ура!
Ми виконали всі завдання і отримали
останнє слово-підказку.
нею
-
Тепер
давайте складемо речення з цих слів і
дізнаємось таємницю мови.
Мова живе поки нею розмовляють люди.
-
Це
дійсно так. Кожна мова живе до тих пір , поки нею спілкуються люди. А якщо мову
забувають , вона поступово зникне назавжди.
Підсумок уроку.
-
Вам сподобалась наша подорож?
-
Яку таємницю ми з вами відкрили?
-
Діти , що треба робити ,щоб наша мова ніколи не зникла?
Немає коментарів:
Дописати коментар